Sitecom Wireless Router 300N X3

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 22 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sitecom Wireless Router 300N X3 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,8

Erwin van Klinken 18-09-2011

Helaas kan ik deze router aan niemand aanraden. zowel bedraad als draadloos erg slechte verbindingen. Het draadloze signaal was zelfs op 2 meter afstand nog slechter dan het signaal van de buren. Ook was het signaal niet constant dit ging heel erg op en neer. Verbinding op zolder niet was niet mogelijk hiervoor was het signaal te slecht terwijl deze router volgens de doos door het hele huis een goede verbinding mogelijk moet maken.

De bekabelde verbinding was ook niet stabiel bij het kopiëren van grote bestanden regelmatig een pauze van 5 tot 10 sec en daarna weer vrolijk verder, dit gebeurde ook bij het kijken van films met mijn media speler vanaf mijn NAS.

Al met al een zeer slecht apparaat dat het nog het beste te gebruiken is als gewichtje om papier op zijn plek te houden.

Marco2406 25-07-2011

Aansluiten een makkie, gelijk internet, nas server en media server op en top draadloos te bereiken. Overal in huis 100% bereik.

rafeth 26-11-2011

de computer heb ik aan de kabel en mobil samsung mini wil ik draadloos doen en dan gaat het mis, na het invoeren van de code gaat hij ineens naar verbinding verbroken en vraagt hij wederom het wachtwoord en zo gaan wij maar door en via de smartfoon kom ik niet draadloos en via de oude router was dat een makkie, wat doe ik verkeerd?

Stephan Nobelen 26-04-2011

Een aantal weken geleden heb ik deze router aangeschaft.

In deze periode heb ik verschillende problemen gehad. Eerst slecht bereik. Nadat ik het kanaal veranderd had was dit verholpen. Nu moet ik de router ongeveer 4 a 5x per dag resetten, omdat deze vast loopt. Het maakt niet uit op welk kanaal ik hem zet, het blijft gebeuren bij draadloos. Als ik met draad werk dan is het geen probleem.

Misschien dat iemand hier een oplossing weet, maar tot zover is het ding een bron van ergernis.

towari 27-12-2010

Gisteren deze router geinstalleerd ter vervanging van een verouderde linksys router. De bedoeling is om hogere en stabielere wireless internet te krijgen, de linksys was instabiel en traag (max 15 mbps).
installatie van de Sitecom router is super simpel. Gewoon de oude router vervangen door de nieuwe router (dus kabels uit de oude, kabels in de nieuwe, router op stroom en aanzetten). Even de pc rebooten en het werkt!
Wireless nu (icm Sitecom wireless dongel) 90mbit. Wired haal ik 98 mbit (met 20 meter kabel), dit komt omdat mijn netwerkkaart niet hoger gaat dan 100mbit.

Instellingen zijn voldoende in de router en overzichtelijk. Begrijp niet zo goed waarom sommige mensen problemen hebben gehad met installatie, kan volgens mij niet simpeler !

Ruud assen 17-10-2010

Vanaf het begin geen problemen gehad met deze router.
Installatiediagram is inderdaad wat summier, maar na het aansluiten en het volgen van de wizard is dit zo gebeurd. Het bereik viel mij in het begin inderdaad wat tegen. Na het controleren met een wifi analyzer (app van android) bleek dat er in de omgeving veel wifi points op kanaal 11 zitten. De instellingen in de router veranderd naar kanaal 6 en een enorme verbetering trad op qua bereik. Immers er treden nu (minder) geen storingen meer op van andere routers. Vormgeveing van het apparaat vind ik niet van belang. Router staat in meterkast dus als hij paars met een groentje was zou ik dat ook goed vinden. Op deze router staat een tweede router aangesloten die zonder problemen geaccepteerd werd.

Algemene indruk is dus goed. Voor een router zonder antenne en de juiste instellingen prima bereik.

arspider 29-09-2010

Na wat opstart problemen, met name veroorzaakt door de installatie van de netwerkadapter (WL345), werkt deze router prima. Goed bereik op een uithoek op de 1e verdieping.
Ook de connectie met de mediaplayer is goed.
De gebruikershandleiding mag wel wat beter.

Minkie 28-09-2010

Router nu een jaar in mijn bezit.
Installatie ging redelijk makkelijk via de wizard.
Vanaf dag 1 geen problemen gehad

el-el 04-09-2010

waardeloos,waardeloos, 2dagen zitten stoeien om dit onding aan het werk te krijgen en nog geen internet!!!!!!!?? tjongejongejonge.. waardeloos en ik weet er echt wel iets van af.
gewoon niet kopen!! echt niet!!

warmentuuter 08-07-2010

Op aanraden van kennissen heb ik mijn oude sitecom wl 161 vervangen voor de wl 342 in combinatie met een usb stick. Met de wl 161 werd regelmatig de draadloze verbinding verbroken waar ik op dit moment geen last meer van heb met de wl 342. Dus dat is al een pluspunt. De instalatie ging prima. De WPA sleutel staat keurig op type plaatje. Dit even overnemen tijdens het zoeken van je netwerk en je bent klaar om te internetten. Ik snap ook niet dat daar bij sommige mensen het probleem zit. Verder werkt het allemaal perfect. Wat mij betreft kan Ziggo de snelheden omhoog schroeven. Ik ben er klaar voor.

Raffi27 27-03-2010

Router vrijdag gekocht, doos was erg goed/strak verpakt, waardoor de doos(flapjes) scheurde. Router ziet er klein en mooi uit. Installatie was bij mij ook binnen 2 minuten gedaan, het werkt ook verder goed en hij is wat sneller dan mijn oude sitecom, regelmatig blijft de snelheid helaas wel op 54mbps staan, ik denk dat dit aan mijn netwerkkaart ligt van mijn hp laptop???

Maar goed, heeft er nog iemand problemen met de installatie? dan help ik jullie wel.

router is icm met alles in een 'plus' van ziggo.

pierick 09-03-2010

Echt een prima router ik snap niet alle kritiek hier op ik had hem binnen 5 minuten geinstalleerd en hij werkt perfect.Op de 1e verdieping en zelfs op de zolder ik was zaterdag op een verjaardag 3 huizen verder en daar deed ie het ook perfect dus voor mij geen klachten maar lof.....

theo59 05-02-2010

De router zeer snel geïnstalleerd zonder problemen.
Plus 10 jaar garantie na registratie bij Sitecom.

johannijdam 01-01-2010

Ik heb deze router gekocht, de verbinding is goed maar de verbinding met internet verliest hij hoe verder je ervandaan gaat. Ik ben absoluut niet tevreden over dit apparaat, ik zou hem nog niet eens meer voor een tientje kopen! Ik heb een nieuwe gekocht, dit ding kan zo de prullenbak in. Deze kun je beter niet kopen.

dewachter 30-12-2009

Een grote ramp.
Installatie zou eenvoudig zijn. Dat kun je echt vergeten. Ze verdien goud aan het support, €0,50 per minuut en dan wordt je nog niet wijzer. Diverse personen met kennis van netwerken hebben er naar gekeken.
Na een aantal vergeefse pogingen werkte helemaal niets meer.
Zelf de vaste lan-aansluitingen staakten de dienst na een aantal piepen uit de router.
Conclusie:
Waardeloos. Nooit, Nooit kopen.

hanneman 13-12-2009

gisteren aangeschaft voor onder steuning draadloos netwerk.
maar wat een meuk rampen plan en echte rotzooi .gebruiksaanwijzing waardeloos,installeren een ramp
m.a.w.niet aan beginnen ziet er alleen mooi uit verder waardeloze chinese rotzooi.
je krijgt er hart problemen van.
support niet geprobeert ,kost €0.50 per minuut.
ik breng dit spul weer terug

plus1 28-10-2009

Leuke router,helaas een heel gammel knopje voor het indrukken om contact te maken met de USB Adapter.
Het knopje zat na één keer indrukken alvast en bij Paradigit geen enkele medewerking, zij vonden dat ik het knopje zelf had vernield wie doet dat nou bij een router van € 69.00
Zelf de router mar los gemaakt en erzit een heel iel ding in om het knopje terug telaten komen

FxM 24-10-2009

Ik twijfelde al tussen sitecom en linksys, toch vanwege prijs en grootte gekozen voor deze sitecom. Helaas hield hij er na één dag mee op. Ik denk dat het de voeding betreft omdat deze een hoge piep laat horen. Zeker als je al twijfelt dan is dit niet goed voor het vertrouwen. Heb hem dus ingeleverd en ga op zoek naar een nieuwe.

Paros 06-10-2009

Deze router werkt perfect.
Echter de handleiding slaat nergens op en je moet er wel wat vanaf weten.
Ik had direct verbinding, maar op sommige momenten was de snelheid om te huilen. Toen kreeg ik een tip van een collega om eens naar de kanalen van de netwerken in de buurt te kijken. Toen bleek dat mijn beide buren kanaal 11 gebruikten en dat mijn router default ook op kanaal 11 stond ingesteld.
Nadat ik dit in 1 had veranderd was de verbinding perfect.

Robbier 28-09-2009

Mijn Netgear WGT 624 router viel regelmatig uit, dat wil zeggen, de router niet, maar de verbinding tussen router en modem. Een firmware update lukte niet en uiteindelijk deed ie niks meer. Omdat Ziggo mijn provider is en ik zag dat zij veel werken met Sitecom, leek mij het verstandig om een Sitecom te kopen, een WL342. Net geinstalleerd met iets meer moeite dan verwacht. Een druk op de WEP knop bleek niet voldoende. Pas na het opnieuw opstarten van de notebook deed ie het. Maar wel een stuk trager dan mijn 'oude' netgear zeg. Wel een teleurstelling. Ik moet vaak seconden wachten voor het verschijnen van de volgende internetpagina. Weet iemand hier een oplossing voor? Of is het gewoon een traaaag apparaat? Kan ik mij niet voorstellen, want het ding is net op de markt en zou snel moeten zijn.

whvg 08-09-2009

Beste spoetnik, ik heb deze router ook gekocht en binnen 10 minuten werkte alles! De kabels van mijn oude router overgeplugd. Geen centje pijn, alleen even de mac adressen (beveiliging) opnieuw ingevoerd en het werkte als een speer. Met mijn laptop haalt hij draadloos 135Mbps. En zelfs op de bovenste etage van mijn huis nog prima verbinding met een oude computer met Linux (Ubuntu), ook draadloos.

koen860 04-07-2009

heel handig en klein en snel
ik heb er geen problemen mee en hij werkt heel snel kort om geweldig ding

spoetnik 02-07-2009

Sitecom Wireless Router 300N X3 (WL-342)gekocht bij BCC
Het was gemakkelijk te installeren,nou vergeet het maar.Naar een week zoeken en diverse emails naar sitecom, waar je standard antwoord op krijgt,zal wel niet de enige zijn met problemen. In het modem, bij de instellingen van de firewall, de Spi en Anti-DoS firewallbeveiliing uit gezet. Nu werk het maar ik verlies om de 4 dagen, met mijn laptop de verbinding, weer maar de stekker er uit.Laptop opnieuw opstarten, dan doet hij het weer. Worden de producten wel uitvoerig getest, het lijkt wel mode iets op de markt te zetten, wat niets goed is getest. nog zo iets, je koop een apparaat of software je installeerd het en het eerste waar je naar moet kijken of de alles up te date is. Dit stoord me steeds meer. Leer hier iets van.